13 August 2010

entry sesudah selesai sahur ke3..

salam.

entry sempena bulan puasa didahulukan dengan salam. baguznyeee. sayee baru je selesai bersahur. sementara menunggu azan subuh berkumandang, ada eloknya sayee melahirkan sebuah entry. kalau nak tunggu ari siang mmg tak sempat. sentiasa berkejaran dengan masa.




syukur alhamdulillah kerana kita semua berjaya melakukan :-


~ 3 kali berterawih 
mlm pertama sayee dan abg abdul ke surau al mubarak tmn sepakat, sempat sayee bermaaf2an dengan abg abdul masa feeling-feeling jalan kaki ke surau, im so touched! first time kanmlm ke2 kami ke surau tmn desa jaya jengka dengan mak abah dan along abg rizal, mlm ke3 tmn sepakat smula. di surau ni la jugak insyaAllah untuk malam-malam seterusnya yang kami berada di kuantan.


~ 3 kali bersahur 
mlm pertama sayee bgn kul 4 sbb lom masak ape2, menu sahur 1 adalah nasi putih dengan paprik ayam daging serta ikan kembong goreng. *maaf, tiada gambar*


mlm ke2 plak, kami di umah jengka. sayee tersedar kul 5, tak tolong mak siapkan pun. bangun2 terus suap nasi sbb mak dah siap hidangkan (sungguh tak mithali isteri abg abdul ni)


mlm ke3, di sepakat-membawa-berkat. sayee terjaga kul 452!! seb baik la rice cooker tak off. lauk pun nak kena panaskan saje. (angah, kuatkan volume alarm itu ye!)


~ 2 kali berbuka puasa
rancangan untuk menyambut puasa dengan keluarga belah sayee berjaya. sayee mintak izin lamaaa dlu ngn abg abdul, nak balik berbuka pertama di jengka. sbb kami berdua akan beraya pertama nnti di umah belah dia. syukur, dapat approval. wpun lmbt sampai jengka, (masa tu dah azan) sayee amat gembira. dapat berbuka puasa dengan mak abah, dapat g terawih dan morey sama-sama. dapat bersahur sama2. perasaan gembira tu bertambah gembira sebab tahun ni sayee dpt kongsi dengan abg abdul. alhamdulillah.

untuk hari ke2 pulak, kami dah pulang ke kuantan. sayee buat tomyam ayam dan telor dadar. sempat beli sikit kuih-muih kat PaRam dekat ngn opis ni. balik terawih, morey dengan air tehO laici dan choc chip cookies-homemade-yummy.


~~entry tanpa gambar sbb perasaan malas tebal dlm diri. aiyaakkk.

~~harini 130810 kan? adik sayee kat bandung pulang harini..!!


2 comments:

  1. angah..nanti share 30 days menu puasa ek.walaupun hari ni dah puasa ke-3.hehehhe

    ReplyDelete
  2. wow 30 hari tuh.. kena buat satu satu laa kalau camtu.. takut lupee... hehehe..

    tapi baguz jugak... leh guna untuk tahun depan.. rotate je semula.., ;)

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA ANDA DISINI

Related Posts with Thumbnails

ads