02 June 2010

the sands of time

smlm tibe-tibe kul 6lebey, bekalan letrik kat umah terpadam. di kala bumi sedang demam ini, kami berdua pun kepanasan la di dalam umah. dan sayee tidak mampu untuk memasak di dalam gelap dan panas. tak jadi la dinner kat umah. kesempatan itu diambil oleh kami untuk keluar berpoya-poya! 

lepas solat maghrib, kami pun bersiap dan keluar. keinginan abg abdul terhadap mee kari telah membawa kami berdua ke old town white coffee. teringat nak jmpa bakal pengantin sarip dol kampung dusun. sayee pun bg idea nak ajak abg abdul entertain bakal pengantin dengan movie sebagai BP dia. kebetulan la plak tunangnya tiada di sisi. betol-betol BP la kan. movie yang kami pilih harus laa PRINCE OF PERSIA - the sands of time.



review dan komen ~ untuk kali pertama kot, sayee tgk epic movie tapi tak tdo! citer ni epic kan?? mmg action dlm citer ni best, dari mula sampai abis. kalau movie yang kurang cakap byk aksi, mmg la tak sempat nak tdo.

sinopsis ~ dastan (jake gyllenhaal), king jmpa dia kat pasar dan berkenan ngn perangai dastan yang berani, terus king amik jadi anak angkat. after 15 yrs, dia jadi seorang pahlawan la. hebat berperang, lincah, berani. dan jgak rapat ngn 2 orang abang-abang dia, tus and garsiv. 


adik king, nizam yang botak dan jahat tu bawak dorang berperang ngn negara alamut kononnya alamut ni buat senjata untuk menghapuskan negara dorg. rupa-rupanya nizam ni nak tawan alamut dan dapatkan senjata rahsia yang bole bawak dia ke zaman silam. dia nak bunuh king supaya dia dpt ditabalkan jadi raja. 


dastan ni nak selamatkan negara dia dan abang-abang dia.dan tak sah la citer takde heroin kan. puteri negara alamut, princess tamina (gemma arterton) penyimpan senjata rahsia negara alamut tu. 







kesimpulannya, seme orang cuba nak selamatkan senjata rahsia tu dan dastan plak nak selamatkan negara dia daripada nizam. sebelom dia sempat balik ke zaman silam dan bunuh king. akhir skali, tentulah hero yang menang. nizam mati kena tikam ngn tus. dan tus nak kawenkan dastan ngn tamina. masa last tu, tamina ckp seolah-olah dia dan dastan dan ditentukan untuk bersama. mcm serasi. suweet je part last.


always and forever... :D



~~smlm sebelom movie start, dia ada tunjuk iklan citer KILLERS. Dr Izzie Steven ngn aston kucher berlakon. action movie gak ni.. sayee dah ajak abg abdul tgk!! oh, knape kah ku sungguh giler tgk wayang skang ni. mungkin sbb bumi maseh demam, dan dlm wayang adalah tempat yang sejukkkkkkkkkk....




2 comments:

  1. ermm..mesti best citer ni.. dlu main games jerkk, skrang dah ada moviee, nak kena g tgk ni

    ReplyDelete
  2. mommy SN bersiaran dari bumi malaysia kah? hehehe.

    angah xtau pun prince of persia ni game.. masa tgh tgk movie tu, abg abdul bgtau, baru tau. hehehe. tgk laa.. best!!

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA ANDA DISINI

Related Posts with Thumbnails

ads