06 October 2011

kesah anak bonda


video

dah lama tak pot pet pasal tuan puteri ni kan. asyik dok citer pasal adik dia inside my womb aje.

1. dia dah semakin lasak sejak pandai merangkak, memanjat etc. panjat tangga pun dah lepas dah.



2. masa bulan puasa aritu, dah penah jatuh katil (tak ingat sayee penah citer tak).

3. berat dia 7kg masa timbang 8 bulan. yeyyyyy.

++ gambar masa baru lepas timbang ++

4. makan bubur 3 kali sehari. dah pandai mkn snack plak skang ni. kadang2 biskut farley tu. kadang2 pisang. makan macam2 bende, tp sbb lasak sgt jadi berat badan tak naik sgt. pipi je nmpk boolat.

5. belom pandai tepuk amai-amai. tapi dah hebat wave gudbye. hehe. comel sangat dia wave, cam ala2 ratu. tapi kalau mknn dia abis pun dia wave jugak. isyarat abis dah kot.

6. ujung bulan lepas, jatuh walker smpai benjol dahi dan terguris kat hidung. tapi yang nangis lagi kuat ialah mummy dia. 
++ mlm selepas kejadian ++

7. sangat kurang tdo hari siang. sbb dia ikut mummy dia dok kat kedai moto, byk moto la nk panjat kan. kalau tdo, nnti tak cukup masa nak panjat sana sini. 

++ muka kelat kena paksa tdo ++

8. lepas dapat tau dia nak dapat adik, terus dia pandai duduk. hehe. comel sangat dia duduk.

++ sebelom pandai ++

++ sesudah pandai ++

9. kesah video kat atas tu. petang lepas balik keje, dia main ngn sudu. mummy dia rilek2 tggu masa nak suap bubur. tibe2 dia nangis main ngn sudu. kami ni teka la. agaknye dia nak mintak bubur tp tak reti. maka, dia pun nangis. masa suap bubur tu, hati tgh syahdu lg pasal dapat sudu tp tak dapat bubur lagi. hahaha. lawak btul anak bonda.

10. oh, dah dua tiga hari dia kena demam selsema. bawak g klinik, dapat ubat. kelmarin, masa suap bubur dia mkn dalam tdo. sbb ngntuk mkn ubat agaknye. bila mummy tak suap, dia marah. tp mata maintain pejam. dan bubur tetap abis semangkuk. hahaha.

ok, bonda dia tak ingat dah pencapaian dia. nnti kena tanya mummy balik semula. ok, tata.


2 comments:

  1. cepatnyer dia dah start memanjat2...nih dah pandai duduk pulak..comel lak tu...cubit pipi skit...

    ReplyDelete
  2. haah, bdn pun dah kurus je.. wpun mkn byk.. anak awak pipi boolat sgt.. geram tgk.. pandai ape dah? hehe..

    aisy dah 9m++ kan?

    ReplyDelete

LUAHKAN RASA ANDA DISINI

Related Posts with Thumbnails

ads