30 April 2011

ngeeeee~~ngantuk btol dia yeeeee...

hari selasa lepas, budak butuk ni tanak tdo siang. dia tdo kejap2 je. tah la nape. agaknye rindukan abah dia yg g kursus 3 hari.

smpi kat umah ptg tu, dia cam ngamok2 sbb x cukup tdo. lepas mandi2, dia tdooooooo dari maghrib smpi tgh mlm. mummy dia angkat masuk bilik pun x sedo2 dia. ngantuk sgt lah tu tak tdo siang. tu lah. baru 3 bulan dah rase tanak tdo siang plak. ngade sgt. hehehhe.


tgk tu. senget2 mulut. sket lagi nak kuar air liur basi. ekekekeke.





27 April 2011

Happy Birthday Luqman

arini bday anak sedare sayee lah. bday yg ke 5. nama dia luqman. sayee tak jumpa cari gambar dia la. maka, sayee korek2 dalam album fb kazen je. ni gambar dengan adiknya imran masa raya puasa tahun lepas.

luqman dah sekolah tadika. dr 4 tahun dah ummi hntr sekolah. skang dah pandai baca. dah mengaji iqra' dengan tok dia. siap bole tlg ajar kawan dia lagi. tok dia citer, ada sorang kawan umur 6 tahun. dok sebelah umah. dia susah nak dapat ngaji, pastu dia tanak ngaji. luqman ckp, biar dia ajar. nti leh cepat pandai. bijak budak ni. kan?

kalau org datang umah, dia tgh mkn pun bole benti, sbb nak cari buku nak baca. hehehe. 

luqman ni dlu, isap puting smpi umur 4 tahun. last skali dia muntah, terus tanak puting dah.

gambar kat bawah ni, luqman dengan adiknya imran. imran umur 3 tahun bulan 12 nnti.

HAPPY 5TH BIRTHDAY, LUQMAN !!!
tante loves you. 


~~ari last kat ward tu, sayee dapat bil hospital. tgk la nama doktor bius yg cocok ubat kat sayee tu. nama dia Dr Md Lokman. hehehe. bangga tok dia dengar.


rajin ke malas?

terkenang kan kesah sayee abis gas masa bulan puasa tahun lepas. sayee tgh gelak sorang-sorang kat depan laptop ni. ekekeke.

mak sayee kat umah jengka, ada BANYAK tong gas. iye, mmg banyak. rasenye ada 4 / 5 kot. banyak la tu kan??? asalnye dlu, dia ada 2 tong je. tu pun dia beli masa dekat2 nak puasa. sbb penah sebelom tu masa bulan puasa abis gas tgh masak. abah sayee ngamok. ekekeke. yg jadi tong gas lebey dari 2 tu pasal mak sayee ada letak satu lagi dapur 2 tungku kat belakang. tu slalunye pakai masa raya la. untuk masak air dlm kuantiti yg banyak. dan lagi, mak sayee slalu buat majlis kecik2 kat umah tu. makcik-makcik kat keliling tu seme jenis ske masak gotong royong. mane ade org skang guna dapur kayu kat kawasan perumahan kan? so, mak sayee mmg beli tong gas byk2 buat stok untuk masak2 camtu la.. kalau ada org keliling nak masak2 pun guna tong yg tu jugak.



kat umah sayee plak. kami guna dapur 2 tungku jugak. tu pun ehsan dari SIL. dia tak guna dapur tu sbb ada dapur yg baru. masa mula2 kawen, dia nak bg kami pun terima dengan tangan terbuka la. masa amik dapur tu rasenye ujung bulan 1. tahun 2010. pastu gas pun beli hari yg sama. dan gas pertama kami abis dalam bulan puasa tu lah. lebey kurang 7 bulan penggunaan. hahahaha.

dan kali kedua kami tukar gas plak, kat umah impian perdana ni. masa tu sayee tgh nak masak kari ayam hari yang aina dtg 2 mggu lepas. 10 april tu rasenye. maknenye, gas tu pun abis selepas digunakan 7 bulan plus minus 2 minggu.

maka, kesimpulannya sayee ni rajin masak ke malas masak? hehehe... sape nak jawab? kata org, masa mula2 kawen rajin la nak masak utk suami. dah lama2 malas pulak. tapi sayee punye gas ni sama je abisnye dari mula kawen smpi la dah setahun lebey kawen ni. makanye, sayee buat kesimpulan sendiri. sayee ni istiqamah. eekkee. berkekalan la hendaknya smpi ke hujung nyawa. amin...


~~poyo-poyo je dia nak bgtau org dia tukar gas brape bulan sekali. ye dok?


26 April 2011

update~after tonsilectomy

hai all..

sayee dah selamat pulang ke umah ari sabtu lepas. discharge dah kul 2 lebey. seb baik lom sempat mkn colgate. ahahaha. sabtu tu makbonda n mak sedare dtg. dorg smpi masa sayee dah hampir2 bole discharge. abg abdul ada ngn sayee. tlg larang sayee mkn colgate. biul sungguh rasenye diri ini bila teringat citer nak mkn colgate sbb lambat bole discharge.

ok, berbalik pada citer ari rabu tu. sayee masuk OT kul 940am dan kuar kul 12tghari camtu. sayee pun mamai2 je tgk jam. tapi sayee ingt MIL suap eskrem masa mula2 sampai ward. dasat kan. ingt kan kena tunggu sedo sepenuhnye dlu. rupenye mamai2 tu dah dpt eskrem. agak heaven lah jugak.

abg abdul ckp sayee nangis je masa mula2 kuar OT tu. sayee pun x sedo sgt masa tu. sakit gak sebenarnye bila dah abis ubat bius kot. tp nak citer la, doktor bius tu pengasar. dia main cucuk2 je ubat bius tu. tapi sayee lawan xnak pengsan lagi. smpi la dia ajar suh baca bismillah dan mengucap. masa tu baru sayee betol2 tak sedo. takut weyh. perasaan kena operate bergelar isteri ni cam ngade2 lah. manja lebey2 plak. nyampah. hahaa..

lepas kul 12 sayee balik ward tu, sayee tdo smpi kul 3 lebey kot. sbb dpt 1 das ubat tahan sakit. kul 3 lebey MIL bgtau nak balik umah solat. sayee bgn sbb rase lapo. puasa dr kul 4 pagi je padahalnye. tapi lapo lebey2. sayee panggil nurse nk tnye bole mkn bubur ke tak. nurse kata bole mkn, sayee pun suap. satu suap dah nak meraung. sakit ok. terus rase diri sendiri akan kurus lepas ni sbb tak leh menelan. hahhaa.

tak lama lepas mkn tu, tertdo lagi. bukan sengaja, tapi ubat ni lom abis kot. tibe2 jaga, ada ramai org dalam bilik. SIL dan family dia dtg. masa tu dah bole borak2 ngn orang tapi suara ni mcm tanak kuar je. pulak dah. sakit dan perit jugak la.

lepas tetamu seme balik, abg abdul smpi. dia bawak sayee bgn g tandas, amik wudu'. nak solat. tapi larat solat duduk je tepi birai katil. lepas solat, nurse bgtau dapat bilik sorang. abg abdul heret bawak pindah. bilik dekat je tapi rase xlarat betol nak jalan. macam pening2. bilik single tu agak luas. bole solat duduk atas lantai.

lepas maghrib, abg abdul nak balik amik alat2 nak tdo. sbb dia nak teman sayee tdo kat wad. tak lama lepas abg abdul turun, kakak sepupu dan mak sedare belah abg abdul dtg. masa tu sayee tgh nak isya. borak2 pun sket2 je sbb maseh sakit.

besoknye, maseh cont dengan ubat tahan sakit dan antibiotik. doktor datang visit, dia kata luka sayee nmpk elok. tapi xleh balik lg sbb nak sambung ubat tahan sakit dan antibiotik ikut jarum tu. takpe, sayee sabar lagi. lgpun dok bilik single tak stress sgt. malam abg abdul leh teman.

akhirnya, lepas abis ubat 2 hari ie khamis dan jumaat, doktor pun bg balik ari esoknye. alhamdulillah.

skang sayee maseh di jengka. abg abdul hntr balik jengka sebab dia tak berani nak tinggalkan sayee sorang kat umah xde sape jaga. ntah nape, masa kat wad tu tekanan darah rendah je. abg abdul takleh nak cuti lama2 jaga sayee. maka, ke jengka la sayee.

khamis nnti ada follow up ngn doktor. jumaat patutnye kena keje. tapi tgk la keadaan camne. badan lemah je lagi. minor op tapi kesannye cam major op plak.

ok, nnti sayee tunjuk gambar tonsil tu ek. lain entry. dan lain kali sayee citer camne sayee kena berpantang. dan ape yg sayee langgar pantang. mmg cari pasal. hahhaa.

ok, more later.


21 April 2011

aina kena buli..

ahad lepas sayee balik jmpa aina jengka lepas jmpa zaid kat gelanggi. what a happy day. kan? masa kat jengka, ada sepupu sayee kat melaka tu singgah umah jengka sbb nak amik barang tupperware dia. masa tu, sayee pun baru jugak smpi umah jengka. masa smpi sayee tgk ain tdo dlm katil dia kat depan tv. sayee main angkat je nak kacau dia tgh tdo. sayee assume dia dah lama tdo sbb sayee tgk mummy dia tdo. rupenye, abah dia kata dia baru je tdo. ekekeke. syian dia kan...

bila moksu nida (kazen tadi) smpi, dia pulak amik aina. main cium2 gomoi2 dia. terus dia cebek2 nak nangis. hehehe. pastu kitorang buli dia nk suh dia nangis kuat-kuat. tapi aina ni bukan jenis nangis kuat2 sgt. (sepanjang sayee penah dok ngn dia la, tatau la kalau ngn mummy dia penah nangis kuat2.) hehehe.

tgk ni. anak bonda yg masyam. cebek2 kerut2 dahi. hehehe.



Related Posts with Thumbnails

ads