22 December 2010

asal usul ulat gonggok

"ampun bang ye, kalau marah syg panggil ulat gonggok". heehhe. ulat gonggok tu sebenarnye parut kat lengan abg abdul. dia eksiden moto masa kat UTM dlu. 

haaa, nmpk tak ulat gonggok tu?

tibe-tibe plak arini, bukak FB ada BIL letak gambar lama2. jmpa lah gambar masa tgn dia berbalut lagi. sayee pun saje nak share kat sini. hehehe.

encem nye abg abdul sayee masa ni. sayee jatuh chenta lagiiiiiiiiiiiiiiiiiii....



our new aquarium

abg abdul dan sayee ada hobi baru skang ni. bela ikan. tiap2 kali abg abdul amik sayee kat opis, mesti singgah kat kedai ikan bawah opis sayee dlu. asalnye, abg abdul bukak mudah.my dan jmpa orang nak jual akuarium 2nd hand. murah. 4 kaki akuarium skali dengan base dia, harga 80 hengget je. pas abg abdul mintak kurang, dpt 50 hengget je. ingt kan cermin kaca dia nipis je lah. rupenye, tebal ok. siap ada lengkung kat depan. mmg condition pun chantekss lagi. terus ar rembat. siap pinjam orang punye storm nak angkut. sbb tak muat masuk kete. 

nak tgk gambar? hehehe. kami baru start dengan ikan kecik2 je. sbb nak test pam, air, segala bagai dlu. setakat ni, ada jugak lah ikan-ikan yang mati. tapi kami beli ikan murah je. 12 ekor dapat harga seringgit je. ada yang 2 ekor 5 hengget. takde ar rase membazir sangat kalau mati kan.

ok, jom tgk ni.

haaaa, cantekss kan???

iye, sayee ngaku mmg akuarium kami kosong je lagi. cuma ada pokok dan teko pecah tu je. niat hati kami nak susun batu sungai dan pokok2 kecik kat dasar tu. tapi belom jmpa lagi batu nye. penah arituh, sayee dan abg abdul g tc semata-mata nak kutip kulit siput. tapi x sesuai la plak sbb ini akuarium air tawar kan. oh ya, mlm yang orang jmpa buaya tembaga kat tc tu lah kami g tc. scary kan. kot ada anak2 dia cari mak dia kan naya. hahaha. tapi tibe2 tatau pun buaya arituh betina ke jantan ek???




Day 22- What makes you different from everyone else

**I am writing this because I promised to do blogger 30-days challenge. refer here.


jwpnnye: mestilah sbb sayee ada abg abdul. korang ada? hehehe...*ayat poyo tak hengat!! tu je yang sayee dpt pk buat masa ni. opss..


~~arini sayee mc, muntah n cherry berry. sad!!!!!!!!!



21 December 2010

Day 21- A picture of something that makes you happy

**I am writing this because I promised to do blogger 30-days challenge. refer here.


I always love to see a picture of a baby. not my pic when i am still a baby. haha. I always love babies. I remember one of my lecture at USM said, "baby ni comel sbb dia takde gigi lagi, nnti kalau dah tua dan takde gigi, pun comel jugak". cam betul je kan. orang dewasa kalau buat muka buruk, menguap ke, bersin ke, ape2 je lah, mesti tak cantik kan. unless, nak nmpk cantik kena jadi pengantin. itu pun ada jugak pengantin yang tak cantik kalau over sangat make up nye. hehe.

ok, berbalik pada soalan asal. jawapan sayee adalah gambar budak. is it consider something? haha. to be exact, it is picture of someone.

a'aliya - my god dotter

my god dotter gak - tdo ternganga camni pon tetap comel kan?

 aifan - my kazen
sap jari pon comel

yaya - my niece
pakai tudung dok terkangkang pon comel

ammai - nangis pon comel

gelak camni lagi la comel

 gigit botol pon comel
ammarQ - my nephew

ammarQudin - badan bersisik lagi masa ni. comel gak

 gigi rongak pon comel
mamay - kunyilssss

mamay nmpk pusat pon comel

rushdey - my kazen
pakai costume camni lagi la comel kan.

kalau tengok gambar budak-budak, kita yang rase happy kan? dorang ni hidup happy je. tau main main main. belom besar, belom ada masalah. andai dpt ku undurkan masa, nak jugak jadi budak2 semula. happyyyy.. mainnnnnn je. hehehehe.


20 December 2010

Day 20- Someone you see yourself marrying/being with in the future

**I am writing this because I promised to do blogger 30-days challenge. refer here.


hahaha. i am married now and i am sooooooo in love with my husband. so i cant answer this Q.


tibe-tibe terpikir, kalau la orang yang buat challenge ni belom kawen / maseh solo, ada ke orang yang nak jawab kalau tanye camni? ye lah kan jodoh pertemuan tu Allah yang tentukan. berchenta beria pun, kalau sejak azali tak tertulis jodoh dgn sipolan tu, tak jadi jugak kan. jadi, kalau benar pon orang tu maseh solo, mesti dia x jawab soalan ni.


blogger challenge day-20 might need some correction or something i guess..;)


~~doakan sayee dan abg abdul dipanjangkan jodoh hingga ke akhir hayat kami ye. amin.....


Related Posts with Thumbnails

ads