09 June 2011

special dinner.... ;)

haisshhh, makin kerap pulak abg abdul amik turn prepare dinner ni. terharu betul. sempena bulan bday ke ni ek? last time dia masak, Char Kuey Teow sedappp. mlm ni pun dia volunteer nak masak jugak. siap warning sayee tak bagi masuk dapur langsung. tapi seperti biasa la, menu nye sayee yg pilih. kalau suh dia pilih menu, meggi kari ayam la jawabnye.

ok, berbalik pada citer special dinner mlm ni. abg abdul ketung ketang kat dapur sorang2. dan sayee plak lepak2 tgk tv aje. best kan.

sila abaikan kuali bontot itam, shopping bag atas dining table, dan berbagai2 sepahan di dapur tu ye.
sila focus pada tukang masak saje.


nmpk macam dia masak ape ye? bau sgt sedap. caye laaa. meh tgk gambar dinner kami ok..


iye, burger sedap!!!
pinggan oren abg abdul punye. tu double special.
pinggan kuning sayee punye. special aje tak double.
dan air kami pulak, root beer float.


burrrrrpppp, alhamdulillah. kenyangnye mkn burger yang dimasak dengan kaseh dan sayang melimpah ruah.


~~tadi, lepas balik keje abg abdul bawak sayee g beli adiah. bestnyeeeeee. i am the happiest gurl everrr.



Happy Birthday MIL & Lupi

sayee nak wish Happy Birthday kepada MIL, Pn Siti Zabiedah (56th) dan Ahmad Lutfi Idham (5th). tak dapat nak celebrate sama2. nnti bila balik sana nak ajak abg abdul beli kek la utk mak. insyaAllah mggu ni balik.

lupi tu plak, kalau balik mggu ni bole la potong kek ngn nenek sama2. tapi katanye tak balik dah mggu ni. 


ni gambar masa cuti-cuti cameron may2010.
baju biru belakang sayee tu MIL
budak baju putih pakai shades kuning tu Loppy.
hehehe.


Gin & Jacqie part II

ni citer basi sbnrnye. sayee dah lama beli ni. awal bulan 5 arituh. sayee mmg berniat nak beli lagi satu beg. bole ganti2 dengan beg itam putih sayee tu kan. sayee cari under tag "Sales" aje sbb nak murah punye. pastu sayee jumpa beg belang2 ni. cam cantik pulak. cam ceria je.

disebabkan harga below rm80 tak leh dapat free shipping, maka sayee pun bukak lagi under tag yg lain. dan sayee jmpa beg untuk letak underware kalau balik kampung. sayee slalu mengalami masalah x jmpa cari stokin. baik sayee, baik abg abdul. sama je. susah betul nak cari stokin. maka, ini lah penyelesaiannya.

so, total 2 beg cuma RM 104.80. best kan? meh tgk gambar.

biru tu beg belang2 yang sayee pakai skang. beg itam putih simpan dlu.
HOT PINK tu plak, beg utk letak segala mak nenek underware.

dia siap lukis gambar dah tu. yg bestnye, dia ada zip kat both sides. so, bole la asingkan belah sini buh bende lain, belah sana buh bende lain plak. best kan??? oh, dan beg yg cam net tu bole dia tanggalkan jugak. lagi byk la space..

haa, camni la rupenye kalau dilekatkan ke dalam. dia ada butang.


~~bulan ni kan bulan bday sayee, ada vaucher gin & jacqie bagi. haiiish, kalau byk duit, nak aje beli lagi. ke nak bodek Grand Prize dr abg abdul. adiah yg ke-28 ke. hehehe. ingt tak sayee cite abg abdul nk bg satu hari satu hadiah?


Haiii, senangnya dalam hati.....~~

hello hello hello... ceh beria buat hello byk kali. nak suh seme org baca entry dia sbb dah lama kan x buat entry ape2. opsss.

arini, sayee nak share perasaan gembira di dalam hati ini. sbb barang yang dah lama ditunggu tiba telah smpi ke riba. smlm, ari rabu kan. sayee g BC smlm. order barang, amik barang, reg new consultants. seme keje ni kat kaunter depan. lepas dah settle order, kena g kaunter belakang utk amik barang kan. bila dah susun seme barang, last skali budak tu tanya, "tadi masuk sini langkah kaki mane". sayee buat muka tercengang. pastu dia ckp, "mesti langkah kaki kanan ni, sbb dpt adiah arini". gembira tak??? WAJIB laa..

nak tau adiah ape yang ditunggu sgt tu? 

jaket Tupperware Brands + turtle neck t-shirt. free aje ni.


knape sayee dapat free? sebab Personal Team Sales sayee melebihi RM7000.00 untuk bulan Jan Feb 2011 arituh. tu pasal sayee dapat free. yang kesiannya, mak sayee aka upline sayee tak dapat pun jaket ni. sbb Jan Feb arituh dia xcukup Sales. masa tu kan sebok ngn along dalam pantang. tak sempat nak berniaga sangat masa tu.

ape2 pun, sayee rase gembira sangat. macam nak nyanyi lagu "Haiiii, senang nya dalam hatiiiii"..


~~smlm rabu, ramai yang buat entry WW. next Wednesday sayee pun nak buat entry Wordless jugak laa...




01 June 2011

HOW TO RELIEVE STRESS~~bulan beday sayee

setelah sekian lama tak update blog secara aktif dan bersemangat, harini sayee nak kongsi je la sket article ni. sayee dapat dari e-magazine yang sayee beli online. pastu saje la nak share kat sini. sayee perlu buat sesuatu sebagai 'come-back' la konon2. untuk permulaan, baca ni dlu la ye.

katanya 101 ways to relieve stress, tapi sayee kira ada 90++ aje. hmmmph...

• Get up 15 minutes earlier.
• Prepare for the morning the night before.
• Avoid tight fitting clothes.
• Avoid relying on chemical aids.
• Set appointments ahead.
• Don't rely on your memory…write it down.
• Practice preventive maintenance.
• Make duplicate keys.
• Say "NO" more often.
• Set priorities in your life.
• Avoid negative people.
• Use time wisely.
• Simplify meal times.
• Always make copies of important papers.
• Anticipate your needs.
• Repair anything that doesn't work properly.
• Ask for help with the jobs you dislike.
• Break large tasks into bite-size portions.
• Look at problems as a challenge.
• Look for the silver lining.
• Say something nice to someone.
• Teach a kid to fly a kite.
• Walk in the rain.
• Schedule playtime into every day.
• Take a bubble bath.
• Believe in yourself.
• Stop saying negative things to yourself.
• Visualize yourself winning.
• Develop your sense of humor.
• Have goals for yourself.
• Dance a jig.
• Say hello to a stranger.
• Ask a friend for a hug.
• Look up at the stars.
• Practice breathing slowly.
• Learn to whistle a tune.
• Read a poem.
• Listen to a symphony.
• Watch a ballet.
• Read a story curled up in bed.
• Do a brand new thing.
• Stop a bad habit.
• Buy yourself flowers.
• Take time to smell the flowers.
• Find support from others.
• Ask someone to be your "Vent Partner."
• Do it today.
• Work at being cheerful and optimistic.
• Put safety first.
• Do everything in moderation.
• Be aware of the decisions you make.
• Pay attention to your appearance.
• Strive for excellence NOT perfection.
• Stretch your limits a little each day.
• Look at a work of art.
• Hum a jingle.
• Maintain your weight.
• Plant a tree.
• Feed the birds.
• Practice grace under pressure.
• Stand up and stretch.
• Always have a plan "B."
• Learn a new doodle.
• Memorize a joke.
• Be responsible for your feelings.
• Learn to meet your own needs.
• Become a better listener.
• Know your limitations and let others know them too.
• Tell someone to have a good day in Pig Latin.
• Throw a paper airplane.
• Exercise every day.
• Learn the words to a new song.
• Get to work early.
• Clean out one closet.
• Play patty cake with a toddler.
• Go on a picnic.
• Take a different route to work.
• Leave work early (with permission).
• Watch a movie and eat popcorn.
• Write a note to a far away friend.
• Go to a ball game and scream.
• Cook a meal and eat it by candlelight.
• Recognize the importance of unconditional love.
• Remember that stress is an attitude.
• Keep a journal.
• Practice a monster smile.
• Remember you always have options.
• Develop a support network of people, places and things.
• Quit trying to "fix" other people.
• Get enough sleep.
• Talk less and listen more.
• Freely praise other people.
• Relax, watch a sunset.
• Take one day at a time…you have the rest of your life to live.

yang mane merah2 tu, sayee amat setuju dan sayee sangat perlu lakukan..! 

contohnye, say NO more often. sayee ni jenis susah nak kata takleh kalau org mintak tolong. kadang2 tu sayee buat dengan perasaan tak ikhlas dan marah diri sendiri knape tak reti kata NO!!

walk in the rain, sayee sebenarnya tak ske ujan. kalau ujan, sayee tak ske kuar umah sbb sayee tak ske kalau baju sayee basah. sayee rase, sayee kena cuba buat ni satu hari nanti...

tgk bintang, mmg sayee amat ske. kadang2 kalau kuar ngn abg abdul mlm2, dia dok ckp ngn sayee pun x perasan sbb ralik sangat tgk bintang. oh, korang tau bintang kiblat tak? yg ada 3 sederet tu. dlu, masa kat USM sayee chop bintang yang tgh2 antara 3 sederet tu sebagai bintang sayee. dan sebelah kiri dan kanan tu plak adalah makabah sayee. hehehe. dah lama2 baru tau, tu adalah bintang kiblat. sayee penah check beberapa tempat la, deret bintang tu mmg sama dengan kiblat. tatau la betul ke tak.

belikan bunga utk diri sendiri tak penah buat. patut try!

bubble bath pun x penah rasenye. haish, kena mintak abg abdul letak bath tub dlm umah la plak ni. hehehe.

sunset!!! dah lama x g cari sunset. last skali g ngn abg abdul masa kat pantai gelora la rasenye.. last year...

candle light pun x penah lagi. shud try this nnti. mungkin time beday sayee nnti ;) tak lama dah...

oh, arini 1jun. abg abdul nak bg sayee adiah satu hari satu hadiah sempena bulan ni harijadi sayee. katanye nak smpi ke 28hb sbb umur sayee 28 tahun ni... gembira? WAJIB la sayee gembira... yeeehaaaa!!



Related Posts with Thumbnails

ads